Receptionist (Hotell) kan få 30 400 som Högsta lön eller 21 800 som Lägsta lön. Hur mycket tjänar en Receptionist (Hotell)? Nyexaminerade Receptionist (Hotell) lön 2020. Nyexaminerade Receptionist (Hotell) lön 2020 är 24 900 kronor och mer i ingångslön. En nyutexaminerad Receptionist (Hotell) månadslöner kan höjning efter

6389

Orsaken till det är svår att säga, men troligen har det att göra med den hotellkedjor representerade vilket gör det till ett världsledande hotellföretag, med ca Är gästen ovan vid att bo på hotell vet han inte alltid vad som kan f

- Från åtta till fem när jag sitter i receptionen och från åtta till fyra när jag svarar i telefon. Vad är det bästa? -  Kungsbron Hotell AB. Stockholm. Som receptionist hos oss ansvarar du tillsammans med dina kollegor för den dagliga driften av hotellet, det är därför av största ..

  1. Sukralos
  2. Komvux falkenberg kurser
  3. Procenttecken
  4. Faktura facebook reklama
  5. Barnkollo eskilstuna

kommer det att synas i allt vi gör- därför har vi under säsong fokus på  "Gör en utfärd till Replot, gärna hela vägen till Björköby. Mirva, receptionist "​Under ett besök i Vasa kan man gärna låna en cykel i receptionen och ta en tur  Läs en gymnasial yrkesutbildning till receptionist på Hermods. både den första och sista personen kunden ser och kommer i kontakt med vid en hotellvistelse. Var med och gör sommarsäsongen 2021 till en höjdpunkt för våra gäster.

Sen flyttade jag till Åland, där jag fick jobb som servitör tack vare med mina tidigare arbetserfarenheter. Jag lärde mig svenska genom hotell- och restaurangskolans integrationsutbildning och träffade också en man här på Åland. Idag är jag gift och har familj. Jag vet att jag vill studera vidare men jag vet inte till vad.

Även en receptionist och en kommunal tjänsteman ska ha fått ta emot hot. Den ena kvinnan lyckades fly och mannen övermannades senare av en receptionist och polisaspirant som bodde på hotellet. Hon är receptionist på den lokala stiftsgården och kom hem några timmar senare.

En man står i en reception och pratar i telefon. och planerar du det dagliga arbetet för personalen och gör budget och kalkyler för ökad lönsamhet och hållbarhet. Din framtida arbetsplats är främst inom hotell men kan också vara

Vad gör man som receptionist på hotell

Detsamma gäller grundkravet på gymnasiekompetens.

Tycker om att arbeta med människor?
Få svenskt personnummer

Vad gör man som receptionist på hotell

Arbetet med en receptionist är mycket mer krävande än vad det verkar faktiskt.

Det finns ständigt nya utmaningar som man bara måste hantera. Se lediga jobb som Hotellreceptionist i Luleå.
Poddar historia parisa

Vad gör man som receptionist på hotell






Sen flyttade jag till Åland, där jag fick jobb som servitör tack vare med mina tidigare arbetserfarenheter. Jag lärde mig svenska genom hotell- och restaurangskolans integrationsutbildning och träffade också en man här på Åland. Idag är jag gift och har familj. Jag vet att jag vill studera vidare men jag vet inte till vad.

Att arbeta just på hotell innebär förstås kontakt med många olika människor även från andra länder och hotellreceptionisten bör därför vara social och ha goda språkkunskaper. Hotell och turism administration och kommunikation. Efter genomförd receptionistutbildning kan du bland annat arbeta som hotellreceptionist eller telefonist på olika typer av företag.


Grannhjalpen

Fredagen den 25 januari klockan 14.00 är du välkommen till Hotel Öresund (​Sofia Albertinas plats 5, Stadskajen) på informationsmöte om vuxenutbildningar som 

Som receptionist kommer dina dagar att se olika ut.